Apakah Applied Kinesiology?

Apakah Applied Kinesiology?

Sains perubatan telah lama mengetahui hubungan antara semua sistem yang bebas daripada badan, dan bagaimana mereka membentuk hubungan yang halus dengan satu sama lain dalam usaha untuk menggalakkan kesihatan yang baik. Secara khusus, Applied Kinesiology mengkaji hubungan di antara kekuatan dan fleksibiliti otot rangka kita, dan bagaimana ia berkaitan dengan integriti organ-organ badan tertentu.

Kinesiologi Gunaan sering dirujuk sebagai satu cabang Chiropractics, dan semasa semua sistem otot badan atau penting, pengamal jenis terapi percaya bahawa otot-otot belakang separuh pengaruh yang paling keseluruhan pada keupayaan badan untuk mengekalkan betul kesihatan. Teori ini melakukan ini terdapat satu teras set otot yang tidak sewajarnya kuat, badan akan membayar ganti rugi dengan melaraskan postur bingkai orang dalam usaha untuk mengekalkan keselesaan.

Ini pelarasan dalam postur, walaupun ia adalah agak kecil dan dapat dilihat, akan memberikan tekanan kepada organ-organ tertentu dalam badan. Tekanan ini akan menyebabkan mereka perlu bekerja lebih keras untuk mencapai matlamat yang sama, yang boleh membawa kepada isu-isu mengenai fungsi organ itu. Logiknya mengikuti bahawa jika cukup biasa dengan topologi badan anda, dan dengan mana otot menggunakan pengaruh yang paling, anda boleh menyembuhkan penyakit yang khusus kepada organ-organ tertentu. Apa yang anda perlu lakukan adalah mengasingkan mana organ yang menyebabkan pesakit menjadi sakit, dan menjalankan program pengukuhan terapi untuk otot yang sepadan kembali. Kekuatan kembali ke serat otot, ia tidak seharusnya mengambil masa yang lama untuk masalah mereka yang lain untuk meringankan diri mereka sendiri.

Sejarah kinesiology digunakan bermula sejak tahun 1960-an, dan ia telah digunakan untuk kesan yang besar sebagai satu bahagian yang tidak ternilai terapi sukan, dan ia adalah lebih berkesan kepada keadaan yang menimpa orang tua. Sifat terapi itu sendiri tidak kuat, dan biasanya melibatkan campuran ringan latihan fleksibiliti dan gerak badan asas. Seluruh prinsip berkisar mendapat otot-otot badan, yang menjadi tertakluk kepada atrofi selepas bertahun-tahun tidak aktif dan kesihatan yang tidak baik, ingat fungsi asal mereka sepatutnya untuk memenuhi.

Pengamal asal kinesiology digunakan dipercayai bahawa sebahagian penting daripada jiwa manusia tinggal dalam otot badan mereka, dan bahawa anda boleh memberitahu banyak perkara mengenai personaliti seseorang, dan tahap keamanan dalam kehidupan mereka hanya mendapatkan ukuran yang tepat daripada ketegangan otot mereka. Apabila kita menjadi tertekan, ia tidak umum untuk otot menjadi separa sedar tertekan untuk jangka masa yang lama, dan pengalaman chiropractor boleh mengesan tanda-tanda ketegangan. Teori berjalan pelbagai jenis tekanan akan mencerminkan diri mereka dalam sistem otot rumit badan dengan cara yang berbeza, dan oleh itu ia adalah mungkin untuk membaca ketegangan di otot seseorang, dan dapat tepat mendiagnosis yang aspek orang hidup adalah menyebabkan mereka begitu banyak penyakit yang berkaitan dengan tekanan yang tidak perlu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar