Obesiti Dan Homeopati

Obesiti Dan Homeopati

Obesiti menjadi biasa sehinggakan beberapa laporan menunjukkan bahawa di Amerika Syarikat satu daripada setiap tiga orang adalah obes. Adakah obesiti penyakit? Adakah terdapat ubat yang boleh menyembuhkannya? Terdapat pelbagai jenis preskripsi dan hipotesis dan pilihan terakhir, kegemaran daripada Pakar Bedah, adalah pembedahan untuk mengurangkan saiz perut.

Idea di sebalik semua itu adalah bahawa membuat seseorang kurang makan secara automatik akan membawa kepada penurunan berat badan. Celakalah kamu kelak! Ia tidak begitu. Bilangan orang gemuk terus berkembang dan begitu banyak penyakit kononnya disebabkan oleh obesiti. Tiada menyedari bahawa obesiti bukan penyakit ini juga tidak menyebabkan apa-apa penyakit baru dengan sendiri.

Obesiti merupakan gejala penyakit yang wujud terlebih dahulu dan semua penyakit lain yang dipercayai disebabkan oleh obesiti juga adalah tetapi luar manifestasi penyakit yang wujud terlebih dahulu belum diawet yang sama. Tiada doktor tradisional mengakui bahawa wujud terlebih dahulu penyakit dan hasilnya adalah sahaja berkaitan dengan merawat (atau hanya mengeluarkan) manifestasi luaran manakala penyakit itu dalam mengekalkan pertumbuhan dengan tidak berdasarkan perubatan tradisional.

Homeopati adalah satu-satunya sistem yang mengiktiraf dan mempunyai potensi untuk menyembuhkan penyakit yang wujud terlebih dahulu. Ini kerana homeopati mengakui bahawa semua penyakit adalah disebabkan oleh kekacauan tenaga kehidupan dalam. Tanda-tanda yang digunakan untuk mengenal pasti ubat yang boleh menyebabkan kekacauan sama tenaga kehidupan. Kemudian dos kecil daripada ejen yang sama menyembuhkan pesakit dan semua gejala hilang kerana mereka tetapi keluar manifestasi penyakit ini dalam.

Logik tidak sukar untuk memahami, tetapi terlalu sukar untuk dijelaskan kepada pengamal perubatan yang digunakan untuk gaya menetapkan ubat untuk setiap gejala tanpa kebimbangan untuk keseluruhan gejala yang mengenal pasti penyakit dalam. Walau bagaimanapun, ahli homeopati yang mempunyai kesabaran sedikit atau tidak untuk soalan, "OK, jadi anda perlu ubat bagi obesiti. Beritahu saya ubat."

Sebabnya mudah. Terdapat beberapa juta orang di Amerika Syarikat yang perlu diubati obesiti. Terdapat beberapa ribu ubat dikenali dalam homeopati dan setiap ubat mempunyai kira-kira sepuluh cairan yang berbeza, yang biasa digunakan. Bergantung kepada gejala pesakit ubat adalah untuk dipilih dan pencairan yang perlu membuat keputusan berdasarkan, ya mental, keadaan fizikal dan mental pesakit.

Kebarangkalian bahawa obesiti dua pesakit yang dipilih secara rawak akan diubati dengan pencairan yang sama ubat yang sama adalah sifar. Itulah sebabnya homeopati tidak boleh mempunyai dadah preskripsi untuk obesiti atau mana-mana penyakit lain untuk perkara itu. Malah terdapat ubat-ubatan dan pencairan untuk setiap pesakit individu untuk menyembuhkan dia dari obesiti. A pentadbiran tepat pada masanya ubat homeopati yang betul juga akan melindunginya daripada banyak lagi masalah yang akan mengikuti obesiti atau rawatan tradisional sebagai manifestasi keluar lagi penyakit ini. Yang tersebut ialah kerana rawatan tradisional yang tidak dirawat akan meninggalkan penyakit dalam.

Itulah kelebihan homeopati, keperibadian gejala membawa kepada perubatan untuk individu. Ia berfungsi hebat tetapi tidak mendapat kasih dengan doktor tradisional yang tidak mempunyai niat untuk memohonnya keberatan untuk setiap pesakit individu dan ingin untuk menetapkan secara mekanikal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar