Berpeluh Berlebihan - Bagaimana untuk Cope Dengan Trouble daripada Berpeluh Berlebihan

Berpeluh Berlebihan - Bagaimana untuk Cope Dengan Trouble daripada Berpeluh Berlebihan

Masalah yang disebabkan oleh berpeluh berlebihan terdapat di sekeliling kita. Bagi sesetengah, ia diabaikan manakala bagi yang lain ia terlalu serius bahawa langkah-langkah yang melampau perlu dilakukan bagi membantu menyelesaikan gangguan ini. Cara tubuh mengawal selia pada suhu dalaman agak menarik dan unik untuk belajar. Ia berbuat demikian dengan nombor yang berbeza cara seperti pengekalan kelembapan, pendirian rambut, mengetatkan kulit, dan sudah tentu untuk haba yang melampau, berpeluh. Berpeluh adalah satu proses semula jadi badan yang bertujuan untuk melepaskan haba berlebihan dari badan melalui peluh. Tetapi apa yang peluh anda boleh meminta? Dan yang lebih penting, untuk mereka yang mempunyai masalah yang berkaitan dengan berpeluh berlebihan, bagaimana mereka menghadapi dengan masalah ini universal?

Berpeluh atau dengan kata lain transpirasi dikatakan proses kimia dari dalam badan di mana kelenjar peluh melepaskan bahan cecair yang mengandungi molekul pepejal terlarut dan unsur-unsur kimia toksik seperti Urea melalui berjuta-juta liang pada kulit. Sesetengah kelenjar peluh bagaimanapun melepaskan lebih daripada peluh cukup luar badan yang membawa kepada masalah berpeluh cukup gigih dan tanpa kawalan. Ini adalah disebabkan oleh hormon. Kita tidak boleh berbuat apa-apa itu, tetapi berita baik ialah kita boleh membantu mengurangkan dan entah bagaimana "berhenti" berpeluh yang kita alami melalui penggunaan beberapa tips dan helah.

Berpeluh berlebihan membawa kepada rendah diri dan penurunan besar dalam tahap keyakinan seseorang. Ini adalah kerana bukan sahaja kesan fizikal peluh tetapi juga kerana ia menyebabkan kejatuhan sosial juga. Sesetengah orang telah dikatakan dipulaukan daripada masyarakat mereka tinggal hanya kerana mereka berpeluh sedalam-dalamnya. Ada juga yang menolak untuk pergi ke luar rumah mereka untuk takut akan penghinaan daripada orang lain. Jangan bimbang; kita boleh menyelesaikan masalah ini.

Berpeluh berlebihan tidak lagi boleh menjadi masalah melalui prosedur perubatan seperti Botox. Botox telah digunakan selama berabad-abad untuk mengawal dan memperbaiki keadaan penggunanya secara drastik. Ia pada dasarnya melibatkan bantuan seorang doktor perubatan berlesen, sebaik-baiknya doktor kulit dan beberapa jarum tidak begitu menakutkan dan ubat-ubatan. Bahan cecair disuntik di permukaan luar kulit terutama menunjuk pada liang laman web di mana peluh berlebihan dilihat. Cecair itu kemudian bergerak dalam sehingga mencapai kelenjar peluh dan meliputi sehingga. Ini menyebabkan kepada kelenjar peluh yang kurang aktif dan permukaan kulit yang lebih kering. Penyelesaian ini hanya sementara dan tidak memerlukan lawatan kerap ke doktor untuk membantu mencapai keputusan penuh kami sedang mencari. Ini boleh menjadi agak mahal kerana masa berlalu begitu bersedia.

Antiperspirants dijual di pasaran hari ini adalah salah satu cara yang paling praktikal untuk menghapuskan peluh berlebihan. Mereka digunakan topically bermakna mereka digunakan secara langsung pada kulit. Ia berfungsi kerana ia meliputi sehingga liang kulit ketat dan memegangnya ditutup kira-kira sehari atau lebih. Sesetengah antiperspirants bekerja lebih baik daripada yang lain sehingga yang terbaik adalah bahawa anda cuba pelbagai jenis produk untuk melihat apa yang paling sesuai dengan anda dan jenis kulit anda. Juga cuba untuk memilih antiperspirant dengan deodoran dan juga untuk memberi anda rasa segar dan serpihan dan bau yang akan berlangsung sepanjang hari dan menghalang mana-mana embarrassments yang tidak perlu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar